Wednesday, August 14, 2024

masters of war

US approves $20 billion in weapons sales to Israel, including 50 fighter jets, kopt The Times of Israel.
Afijn, lees het zelf maar. Zo langzamerhand werkt het een beetje afstompend bij mij.

nieuwe wapenleverantie USA aan Israel

Teruggekeerd naar Znetwork, het huis van Noam Chomsky, zie ik dat de eindredacteur, en schrijver van vele artikelen, Michael Albert, zijn best doet om nog niet afgestompt te lijken.
Hij schreef recent dit artikel, geïnspireerd door en uitmondend in een lied van Bob Dylan. Het is een moeilijk artikel, maar ik kan de gedachtegang volgen.

dearest Donald

Waarom de zonden van Trump speciaal breed uitgemeten moeten worden ontgaat mij, maar soit.

En hier dan het bedoelde lied van Bob Dylan, over mannen die zo graag oorlogje spelen: Masters of War.


Ik herinner me, uit de tijd van flower power, op de muur van een toilet in Amsterdam gelezen te hebben: Fighting for peace is like fucking for virginity.
Volgens mij van oorsprong een Amerikaanse tekst.

Ik denk dat dat is wat Michael Albert bedoelt; die mannen (en die ene vrouw) zijn helemaal niet met peace bezig.
Volgens mij is dat ook de strekking van het lied van Dylan.








No comments: